reklama

Predvolebný zverinec

... Aj prasce sú hlučnejšie ako zvyčajne. Tlačia sa pri válove - chcú sa nažrať do zásoby. Čo ak sa k žitu už nedostanú? Ich chrochtanie je prerušované nespokojným kvikotom tých, čo boli od válova odohnané. Začína sa nechutný a trápny boj - ukážka skutočnej inteligencie. (Ale čo iné sa dá od takých zvierat očakávať?) Hnoj a špinu si vzájomne kydajú na hlavy, už sú celé zafúľané, hanba na ne pozerať: (niektoré) už vyzerajú ako divé svine...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Predvolebné panoptikum
Predvolebné panoptikum (zdroj: flickr.com)

Hľadím na tvár z letáka, niečo mi na nej nesedí. Je divná, vyzerá úplne ináč ako v skutočnosti. Už to mám! Predtým mi pripomínala vlka. A teraz - teraz sa na mňa pozerá to najmierumilovnejšie zvieratko na svete. Veď ono sa na mňa usmieva!
Je to tak, pozerá na mňa vlk v ovčom rúne...
„Mňa, mňa voľte, kozliatka, ja sa o vás dobre postarám," čítam z jeho milého výrazu.

Lepšie sa rozhliadnem a... čo som dosiaľ chodila so zažmúrenými očami?! Zrazu som obklopená množstvom zverov. Číhajú na mňa zovšadiaľ. Škeria sa na mňa z plagátov, spievajú (a niektoré dokonca trilkujú!) z rádia, štekajú v prestávkach medzi programami, chcú na mňa zoskočiť z bilbordov.

Sliepka, čo dosiaľ ani len vajíčko nezniesla, mi zrazu kotkodáka rovno do uší - že by sa rada starala o kuriatka.
Neartikulované hafkanie dogy sa mení na kultivovaný písomný prejav. Chce takto (os)loviť voličov.
Tvrdohlavý baran sa, ako vždy, pokúša preraziť hlavou múr.
Je tu aj malé šteňa, čo iba šteká. Ktovie, či sa raz naučí slušným móresom.
Krtkov momentálne nevidím, ale tie sú predsa pod zemou. Majú množstvo práce, tunelov nie je nikdy dosť.
Červené a modré chameleóny špekulujú nad zmenou farby, vraj fialová teraz letí.
Kliešte a vši si aj naďalej nenápadne parazitujú. Prečo nie, veď o hostiteľov nebola nikdy núdza.
(Navonok) Nevýrazná lasica s malými čiernymi očkami dobre vie, ako bez ujmy na zdraví prekĺznuť všetkými úskaliami. Možno už nie je taká vrtká, no pozor na ňu! Vraj dokáže prenasledovať menšie hlodavce - a to v ich vlastných chodbách.
Škrečok sa tiež snaží, no nemá na straky. Je ich čoraz viac!
Aj prasce sú hlučnejšie ako zvyčajne. Tlačia sa pri válove - chcú sa nažrať do zásoby. Čo ak sa k žitu už nedostanú? Ich chrochtanie je prerušované nespokojným kvikotom tých, čo boli od válova odohnané. Začína sa nechutný a trápny boj - ukážka skutočnej inteligencie. (Ale čo iné sa dá od takých zvierat očakávať?) Hnoj a špinu si vzájomne kydajú na hlavy, už sú celé zafúľané, hanba na ne pozerať: (niektoré) už vyzerajú ako divé svine...

A ten smrad! Šíri sa všade okolo nich - už sú ním poznačené všetky prasiatka. (Aj tie, čo sa ku korytu vôbec nedostali.)

Svorke vlkov však smrad nevadí. Netrpezlivo číhajú poblíž a tešia sa na víťazstvo bez boja. Predátor si mädlí laby a už teraz rozdeľuje úlohy. Koho pasovať do roly beta vlka a koho do omega? (Lebo aj obetných baránkov bolo vždy treba.) 
Malé i veľké ryby si spokojne plávajú. Nemajú problém - ani v tých najmútnejších vodách. Veď je to iba otázka tréningu!
Vypočítavé mačky stiahli svoje pazúriky a zrazu príjemne pradú. Vedia, ku komu sa (a kedy!) pritúliť.
Zúrivé psy štekajú, no momentálne nehryzú. Keď na to príde, aj usmievať sa budú. (Chvíľku predsa vydržia.)
Do nového peria nahodené husi sa svojim premúdreným gagotaním snažia prehlušiť našuchorené papagáje, čo donekonečna škriekajú naučené odrhovačky o nastávajúcom blahu (- po voľbách a pod ich vedením).
Líšky sú tiež vo svojom živle. Majú výhodu, ony sa nemusia pretvarovať. Vždy vedeli, ako svoju korisť prekabátiť.
Z bilbordov na mňa pozerajú tiež opice a (ó, Bože, mám z vás strach!) dokonca gorily.

A do toho všetkého my, (vraj) hlúpe ovečky a dôverčivé kozliatka... (To predsa nemôže byť pravda!)

V hlave mi treští, ušné bubienky mám na prasknutie. V kakofónii spevu a škrekov sa snažím oddeliť falošné zvuky od pravých tónov.

Kdeže si, usilovná včielka, pracovitý mravček, robotný kôň či múdra sova?
A strýko Držgroš - káčer, čo dozrie na to, aby sa nerozhadzovalo.
A tiež dobrý strážny pes, čo nás i náš majetok ochráni. Lebo nám ho rozkradnú...

Niekde tam predsa musia byť!

Predvolebné panoptikum sa okolo mňa mihá a ja si idem oči vyočiť.

Jaroslava Kuchtová

Jaroslava Kuchtová

Bloger 
  • Počet článkov:  203
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Odmala vnímam, aký farebný je svet okolo mňa...Moje knihy:Náš pes (je) HUNCÚT (2018, knižka pre deti)Ryšavky (2018, knižka pre deti)Keby som mal brata (2017, knižka pre deti)Túto noc nezaspím (2015 - 2. vydanie, román zo študentského prostredia)Prázdniny s Huncútom (2013, knižka pre deti)Kašlem na život bez lásky (2010, spoločenský román z prostredia drog)Túto noc nezaspím (2008 - 1. vydanie, román zo študentského prostredia)Špalda, pšeno, pohánka... (2014, kuchárska kniha) Zoznam autorových rubrík:  PostrehyRôzneOsobnéO škole (veselo i vážne)Politika (názory)PoéziaHaikuPrózaFotopríbehyTúto noc nezaspím/románKašlem na život bez lásky/romáPrázdniny s Huncútom/pre detiMoja kuchárska kniha

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu