O našu pomoc nestoja

Autor: Jaroslava Kuchtová | 30.8.2012 o 8:00 | Karma článku: 13,94 | Prečítané:  824x

V tom obchodíku (slovenského výrobcu) som už pár vecí kúpila. Neboli lacné, no s kvalitou som bola vždy spokojná. V ten deň som sa tam zastavila kvôli dámskemu tielku, ktoré sa mi osvedčilo.

Obchodík bol prázdny, no dve predavačky za pultom si ani nevšimli, že som vošla. Boli zaneprázdnené. Obe z nich sa venovali tovaru v regáloch - asi „upratovali".

Po chvíľke čakania sa jedna z nich nakoniec podujala obslúžiť ma. Vysvetlila som jej, po čo som prišla a opísala tielko, ktoré som u nich kúpila pár týždňov dozadu.

Vraj už také v mojej veľkosti nemajú, zareagovala stroho bez toho, aby sa šla pozrieť.

„A budete ešte mať?" bola moja prirodzená otázka.

„Ako to mám vedieť?" zaznela odpoveď.

„Nuž, myslela som si, že tovar, ktorý je žiadaný a už sa vypredal, znova doobjednáte."

Vraj načo, tovaru majú predsa dosť. Iného.

Pre istotu som sa spýtala, kedy dostávajú tovar. Možno  príde tielko aj bez objednania.

„No to vám naozaj neviem povedať." V jej odpovedi som už pocítila nervozitu. Začínala som mať nepríjemný pocit, že otravujem.

„Viete," vysvetľovala som (už do chrbta predavačky, ktorá sa vrátila k svojej práci), „keby som vedela, kedy dostanete tovar, zastavila by som sa." Pre istotu som ešte dodala, že by som rada kúpila aj viac kusov. Aby som jej naznačila, že im chcem urobiť tržbu (naozaj som chcela).

„Pani," obrátila sa ku mne už jasne rozčúlená. „Predsa som vám povedala, že neviem! Neviem, či ich ešte dostaneme a ani to neviem, kedy bude tovar. Dostávame ho totiž nepravideľne. Keď pôjdete okolo, zastavte sa a uvidíte. Stačí vám takéto vysvetlenie?!"

Stačilo. Len neviem, či sa tam ešte zastavím... Nechcem sa predsa vnucovať. Radšej pôjdem tam, kde je zákazník vítaný a kde nebudem mať pocit, že otravujem.

Našťastie, aj také obchody existujú. Škoda len, že si to niektoré predavačky - a niekedy ani majitelia malých obchodíkov - neuvedomujú. Veď konkurovať veľkým obchodným centrám hneď v susedstve nemôže byť jednoduché. Niekedy mám však pocit, že o ich prežitie sa snažíme viac my, zákazníci, ako oni samotní.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Štát sa háda s RegioJetom, kto má uvoľniť trasu do Košíc

Súkromný dopravca na linke medzi Bratislavou a Košicami končí koncom januára. Svoje rozhodnutie oznámil začiatkom roka.

TECH

Ukázali, ako vysoko by ste vyskočili na Marse či na Plute

Polmetrový výskok by ste na niektorých telesách premenili na prelet atmosférou.

KOMENTÁRE

Zrušíme kraje, keď sú aj tak nanič?

Nezáujem voličov pomohol zmobilizovať hlasy pre Kotlebu.


Už ste čítali?