reklama

Akého prezidenta by som chcela mať ja, obyčajná žena

Chcela by som mať (aspoň raz za život) prezidenta, za ktorého by som sa nemusela hanbiť. Láskavého a múdreho otca národa, ktorého by som si vážila a ktorému by som dôverovala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Takého, ktorý by sa o blaho svojho národa staral aj reálne. Ktorý by sledoval život „svojich" ľudí a svojimi múdrymi rozhodnutiami by im ho zľahčoval. Aspoň tak, že by dobré zákony (hoc aj z pera oponentov) podpisoval, a tie zlé vetoval. Staral by sa, aby na dôležité posty neboli vymenovaní ľudia, ktorí to s národom a so svojou službou národu nemyslia úprimne. Ktorý by konečne dbal na rovnosť zákona pre všetkých. Ktorý by prišiel do úradu pracovať a nie iba oddychovať a ktorý by nemal na mysli len blaho svoje - doživotne sa zaopatriť a bezprácne využívať výhody vyplývajúce z funkcie. Chcela by som takého prezidenta, ktorý by národ stmeľoval a nie rozdeľoval. Ktorý by s pokojom, rozvahou a rozumom riešil otázky súvisiace s chodom republiky. Ktorý by nebol podriadený tlaku vedúcich (akýchkoľvek) politických strán. Ktorý by bol dostatočne múdry na to, aby si dokázal nájsť tím odborníkov, ktorí by mu pomáhali nájsť to najlepšie riešenie - pre nás. Chcela by som prezidenta, ktorý by nám nerobil hanbu v zahraničí a ktorý by svojím vystupovaním dôstojne reprezentoval krajinu, ktorej som súčasťou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj to viem, akého prezidenta by som nechcela mať. Arogantného, namysleného, vševediaceho, úlisného, lišiackeho a udierajúceho pod pás. Takého, čo klame, predostiera národu polopravdy a vymýva ľuďom, ktorí nemajú prístup k informáciám, mozgy. Takého, čo nás zlými rozhodnutiami a toleranciou zlodejiny najvyššieho zrna permanentne okráda. Odmietam prezidenta, za ktorého rozšafné, neprofesionálne a zlé rozhodnutia budeme my, občania tejto republiky, platiť nekresťanské pokuty ešte dlhé roky, kým on si bude pohodlne žiť z platu, na ktorý sa mu my, obyčajní ľudia, poskladáme. Nechcem prezidenta, ktorý používa nefér prostriedky a ktorý v skutočnosti nemá v sebe nič z vyhlasovaného súcitu s obyčajným človekom. Nemôžem si vážiť človeka, ktorý by sa chcel zbaviť zodpovednosti útekom, hoci vie, že po ňom zostane potopa. Nechcem prezidenta, ktorý „zatĺka" ako malý chlapec a nedokáže bez ostychu a otvorene zodpovedať otázky, na ktoré majú ľudia tejto krajiny právo dostať odpoveď. Netúžim ďalšie roky počúvať nič nehovoriace frázy, už ma z nich bolia uši. Vadí mi (akýkoľvek) človek, ktorý vinu za svoje chyby a neúspechy váľa neustále na druhých, pričom si za všetko môže sám. (Veď mal tie najlepšie predpoklady s väčšinou v parlamente a poslušným prezidentom dosiahnuť čokoľvek.) Veľmi by mi na tomto poste prekážal človek, ktorý neovláda najelementárnejšie pravidlá slušného správania a komunikácie s ľuďmi. Nechcem mať za prezidenta človeka, ktorý vďaka svojej kampani klesol u mňa na absolútne dno. Bridí sa mi namyslený a arogantný macho, ktorý má v zálohe plný šatník kabátov na prezliekanie (vrátane pripraveného anjelského rúcha) a ktorý si myslí, že pojedol všetku múdrosť sveta. Netúžim vidieť na najvyššom poste človeka, ktorý je presvedčený, že jeho národ je stádo hlúpych oviec...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj preto k voľbám určite pôjdem - hoci som len obyčajná žena. Obyčajná žena, matka detí, ktorých budúcnosť je pre mňa dôležitejšia ako moja vlastná.
Ísť k voľbám - to je to najmenej, čo pre ne môžem urobiť.

Jaroslava Kuchtová

Jaroslava Kuchtová

Bloger 
  • Počet článkov:  203
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Odmala vnímam, aký farebný je svet okolo mňa...Moje knihy:Náš pes (je) HUNCÚT (2018, knižka pre deti)Ryšavky (2018, knižka pre deti)Keby som mal brata (2017, knižka pre deti)Túto noc nezaspím (2015 - 2. vydanie, román zo študentského prostredia)Prázdniny s Huncútom (2013, knižka pre deti)Kašlem na život bez lásky (2010, spoločenský román z prostredia drog)Túto noc nezaspím (2008 - 1. vydanie, román zo študentského prostredia)Špalda, pšeno, pohánka... (2014, kuchárska kniha) Zoznam autorových rubrík:  PostrehyRôzneOsobnéO škole (veselo i vážne)Politika (názory)PoéziaHaikuPrózaFotopríbehyTúto noc nezaspím/románKašlem na život bez lásky/romáPrázdniny s Huncútom/pre detiMoja kuchárska kniha

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu