reklama

Ako sa hospodári na daňovom úrade

S peniazmi daňových poplatníkov by sa malo na daňovom úrade – predovšetkým tam – zaobchádzať hospodárne. Ibaže skutočnosť je celkom iná. Presvedčila som sa o tom pred pár dňami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (75)

Dostala som list. S doručenkou. Od nášho daňového úradu. Pri pohľade na odosielateľa listu som okamžite pochopila: nemám v poriadku daňové priznanie. Aj tak bolo.

Hneď v úvode listu ma vyzvali, aby som odstránila pochybnosti v podanom daňovom priznaní. Ak nedostatky neodstránim v stanovenej lehote, v zmysle §17 ods. 3 zákona atď. bude u mňa vykonaná daňová kontrola atď. – ďalšie vyhrážky. Koniec listu nebol vôbec príjemný, ba pripadal mi priam neslušný. Akoby ho adresovali nezodpovednému daňovníkovi, ktorý si nesplnil svoju povinnosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na druhý deň som si veci zariadila tak, aby som mohla prediskutovať problém priamo na daňovom úrade. Sadla som do auta a o chvíľu vstúpila do kancelárie panej, ktorá mala na starosti moje daňové priznanie.

Áno, v mojom daňovom priznaní bola chyba. V riadku č. 77 a č. 78 chýbal 1 cent. Nejakým záhadným spôsobom ho tam daňový softvér (daňové priznanie som robila elektronicky) nezahrnul. Na konečnú hodnotu dane to však, samozrejme, nemalo žiaden vplyv. Daň, ktorú som odviedla, bola vypočítaná správne.

Vedľa riadku č. 77 a 78 som urobila hviezdičku, 3 centy vo vypočítanej sume som prečiarkla a namiesto nich napísala 4. Zásah som overila podpisom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestou domov som o tom premýšľala. Daňové priznanie som zrealizovala cestou e-formulára dostupného na oficiálnej stránke Finančného riaditeľstva SR. Softvér, ktorý vypočítava výslednú hodnotu dane, tam evidentne robí pri výpočte riadku č. 77 chybu. Pravdepodobne v zaokrúhľovaní. Daný elektronický formulár som použila z Katalógu elektronických formulárov na stránke Finančnej správy SR a určite som nebola jediná.

A tak dumám. Koľkým ľuďom poslali daňové úrady kvôli hore uvedenej chybe – kvôli 1 centu, ktorý aj tak nemal vplyv na hodnotu vypočítanej dane – list v cene 1,40 Eura? Koľko ľudí sa muselo kvôli 1 centu uvoľniť z práce a míňať kvôli tomu svoj benzín? Veď stačilo iba zavolať (bolo by to lacnejšie) a slušne požiadať o opravu chyby, ktorú spôsobil nie daňovník, ale ich softvér. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bežný občan musí za svoje chyby pykať. Arogancia a chyby zo strany štátu a štátnych úradníkov sú však stále bežné a naďalej nepostihnuteľné.

Jaroslava Kuchtová

Jaroslava Kuchtová

Bloger 
  • Počet článkov:  203
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Odmala vnímam, aký farebný je svet okolo mňa...Moje knihy:Náš pes (je) HUNCÚT (2018, knižka pre deti)Ryšavky (2018, knižka pre deti)Keby som mal brata (2017, knižka pre deti)Túto noc nezaspím (2015 - 2. vydanie, román zo študentského prostredia)Prázdniny s Huncútom (2013, knižka pre deti)Kašlem na život bez lásky (2010, spoločenský román z prostredia drog)Túto noc nezaspím (2008 - 1. vydanie, román zo študentského prostredia)Špalda, pšeno, pohánka... (2014, kuchárska kniha) Zoznam autorových rubrík:  PostrehyRôzneOsobnéO škole (veselo i vážne)Politika (názory)PoéziaHaikuPrózaFotopríbehyTúto noc nezaspím/románKašlem na život bez lásky/romáPrázdniny s Huncútom/pre detiMoja kuchárska kniha

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu