reklama

Bolo to "o chlp"

Pred pár dňami ma takmer zrazilo auto. Na priechode. Našťastie, všetko sa dobre skončilo a ja som zas o trochu múdrejšia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Stalo sa to takto. Už som bola jednou nohou na priechode, keď som zbadala veľkou rýchlosťou sa približujúce vozidlo. Ejha, povedala som si, tento asi nestihne zabrzdiť. Zaradila som spiatočku a urobila krok späť. Na moje počudovanie, vodič to stihol a so škripotom odpovedajúcim rýchlosti jeho automobilu zastal tesne pred priechodom. Rukou mi naznačil, že mám prejsť. Jeho gesto však nevyzeralo veľmi priateľsky. Do človečej reči som si ho preložila asi takto: „Tak už sa pohni, ale rýchlo!“ Neverbálna komunikácia „môjho“ šoféra ma zneistila. Narýchlo som sa nevedela rozhodnúť. Mám či nemám ísť? Vodič vyzeral dosť netrpezlivo. Čo keď sa pohne? „Tak už choď a nezdržuj!“ zamávala na mňa opäť nahnevaná ruka majiteľa automobilu. Keby za ním nezastali ďalšie dve autá, asi by som na cestu nevstúpila. Veď ten šofér mi prednosť v skutočnosti nedával. Bol nahnevaný, že ho nejaké hlúpe pravidlá cestnej dopravy zdržujú a on ich musí, hoci so zaťatými zubami, rešpektovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Koniec príbehu sa dá očakávať. Ja som – uvedomujúc si, že zdržujem – vstúpila na vozovku presne vtedy, keď on stratil trpezlivosť. Vyštartoval zarovno so mnou. Našťastie, obaja sme boli dostatočne duchaprítomní. Ja som uskočila späť a on zabrzdil, pričom mu zhasol motor. Okamžite naštartoval a hneď nato sa pohol. Predtým ma však stihol počastovať ďalším neverbálnym gestom, ktoré som si do ľudskej reči bez problémov pretlmočila. Nahnevané rozhadzovanie rukami a potľapkanie si dlaňou po čele by bolo jasné aj malému dieťaťu.

Nuž čo, aspoň som sa poučila. Keď mi vodič gestom naznačí: „Rýchlo, tak švihaj, nemám čas!“, nikdy už na cestu nevkročím. Neodporúčam to ani vám. Môže sa ponáhľať tak, že už cez žiadnu cestu nikdy neprejdete.

Jaroslava Kuchtová

Jaroslava Kuchtová

Bloger 
  • Počet článkov:  203
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Odmala vnímam, aký farebný je svet okolo mňa...Moje knihy:Náš pes (je) HUNCÚT (2018, knižka pre deti)Ryšavky (2018, knižka pre deti)Keby som mal brata (2017, knižka pre deti)Túto noc nezaspím (2015 - 2. vydanie, román zo študentského prostredia)Prázdniny s Huncútom (2013, knižka pre deti)Kašlem na život bez lásky (2010, spoločenský román z prostredia drog)Túto noc nezaspím (2008 - 1. vydanie, román zo študentského prostredia)Špalda, pšeno, pohánka... (2014, kuchárska kniha) Zoznam autorových rubrík:  PostrehyRôzneOsobnéO škole (veselo i vážne)Politika (názory)PoéziaHaikuPrózaFotopríbehyTúto noc nezaspím/románKašlem na život bez lásky/romáPrázdniny s Huncútom/pre detiMoja kuchárska kniha

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu