reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jaroslava Kuchtová

Jaroslava Kuchtová

Bloger 
  • Počet článkov:  203
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Odmala vnímam, aký farebný je svet okolo mňa...Moje knihy:Náš pes (je) HUNCÚT (2018, knižka pre deti)Ryšavky (2018, knižka pre deti)Keby som mal brata (2017, knižka pre deti)Túto noc nezaspím (2015 - 2. vydanie, román zo študentského prostredia)Prázdniny s Huncútom (2013, knižka pre deti)Kašlem na život bez lásky (2010, spoločenský román z prostredia drog)Túto noc nezaspím (2008 - 1. vydanie, román zo študentského prostredia)Špalda, pšeno, pohánka... (2014, kuchárska kniha) Zoznam autorových rubrík:  PostrehyRôzneOsobnéO škole (veselo i vážne)Politika (názory)PoéziaHaikuPrózaFotopríbehyTúto noc nezaspím/románKašlem na život bez lásky/romáPrázdniny s Huncútom/pre detiMoja kuchárska kniha

reklama

Politika (názory)

Konečne sa budeme mať dobre

Jaroslava Kuchtová

Politika Konečne sa budeme mať dobre

Kedy? No predsa po voľbách. Čítajúc more billboardov popri cestách, skákala by som od radosti (no nemôžem, musím šoférovať). Hurá, konečne sa dočkáme! Všetkého, na čo si len spomenieme. Bude ako nebolo... Veď posúďte:

  • 26. nov 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 066x
  • 15
Keby som bola sýrskou matkou...

Jaroslava Kuchtová

Politika Keby som bola sýrskou matkou...

Pokúšam sa vžiť do tejto predstavy. Nie je to až také zložité. Matkou predsa som, aj keď nie matkou malých detí. No kedysi boli aj ony malé...

  • 21. okt 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 467x
  • 23
Pán Pellegrini, kde boli všetci Vaši ľudia? Boli ospravedlnení?

Jaroslava Kuchtová

Politika Pán Pellegrini, kde boli všetci Vaši ľudia? Boli ospravedlnení?

Takéto a podobné otázky si položili mnohí občania po vypočutí zarážajúcej informácie, že na 48. schôdzi NR SR si vopred naplánovanú prezentáciu verejnej ochrankyne práv prišlo vypočuť len okolo 20 poslancov.

  • 15. apr 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 026x
  • 3
Dnes sa ukáže, či premiér iba "nekváka"

Jaroslava Kuchtová

Politika Dnes sa ukáže, či premiér iba "nekváka"

Dnes sa má podpisovať ďalšia vlna sankcií voči Rusku. Premiér Fico má na ne jasný a vyhranený názor. Svojou klasickou rétorikou ho prezentoval aj v relácii Sobotné dialógy.

  • 8. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 664x
  • 19
Akého prezidenta by som chcela mať ja, obyčajná žena

Jaroslava Kuchtová

Akého prezidenta by som chcela mať ja, obyčajná žena

Chcela by som mať (aspoň raz za život) prezidenta, za ktorého by som sa nemusela hanbiť. Láskavého a múdreho otca národa, ktorého by som si vážila a ktorému by som dôverovala.

  • 26. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 361x
  • 16
reklama
Premiér nedá na ministra školstva dopustiť

Jaroslava Kuchtová

Premiér nedá na ministra školstva dopustiť

V nedávnych sobotných dialógoch premiér vyhlásil, že svojmu ministrovi školstva plne dôveruje a že si za ním stojí... Nuž veru, odvážne vyhlásenie! Premiérovu dôveru má človek, ktorý preukázateľne robí chybu za chybou a má na rováši množstvo káuz a prešľapov, na základe ktorých už mal byť dávno odvolaný.

  • 22. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 963x
  • 31
Ste chudobní? Tak si požičajte - treba pomôcť bohatým!

Jaroslava Kuchtová

Ste chudobní? Tak si požičajte - treba pomôcť bohatým!

Znechutenie a dezilúzia - to sú pocity, ktoré ma ovládli po zachytení správy, že deviatim veľkým zahraničným spoločnostiam, majúcim pobočky na Slovensku, boli na základe ich vydierania daňové prázdniny vládou odklepnuté. Ešte väčšie znechutenie sa dostavilo po vypočutí ďalšej správy: Začínajúci slovenskí podnikatelia musia pred spustením svojej činnosti zložiť štátu kauciu vo výške 2 000 Eur. Nič to, vraj po roku sa im vráti!

  • 28. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 112x
  • 9
"Odkaz" Roberta Fica

Jaroslava Kuchtová

"Odkaz" Roberta Fica

Pred pár dňami som napísala článok, kde som kritizovala rozhodnutie súčasnej vládnej špičky ponechať iba jednu zdravotnú poisťovňu a aj fakt, že nie je ochota o takej závažnej veci diskutovať. Dnes som v rádiu zachytila reakciu Roberta Fica k tejto otázke. Vraj nám "odkazuje", že diskusia nie je potrebná, lebo "oni" už všetko prediskutovali a rozhodli (ako ináč: o nás bez nás). Do roku 2014 bude celý transformačný proces prechodu na jednu zdravotnú poisťovňu definitívne ukončený a nikto už jeho rozhodnutie nezmení, povedal veľmi dôrazne. Napriek nesúhlasu väčšiny občanov a kritike zo strany dokonca iných krajín, Robert Fico sa so svojimi voličmi a občanmi baviť nebude.Nuž, pán premiér, vďaka za Váš "odkaz". Pravdupovediac, vôbec neprekvapil. Čo ma však prekvapuje, je pasívne prijatie tohto faktu občanmi, ktorých sa rozhodnutie bytostne dotýka.

  • 26. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 283x
  • 39
Pani ministerka Zvolenská si trúfa

Jaroslava Kuchtová

Pani ministerka Zvolenská si trúfa

Chceme jednu zdravotnú poisťovňu? Na takúto otázku by som nedokázala odpovedať. Nemôžem predsa vedieť, čo chcú ostatní. Ja viem odpovedať iba za seba. A to úplne presne - na základe svojej osobnej skúsenosti. Pani ministerka však chce (najskôr však musí) rozhodnúť bez toho, aby zobrala do úvahy názor väčšiny vyplývajúci z osobnej skúsenosti občanov tohto národa. Trúfa si (dobrovoľne či nasilu?) zobrať zodpovednosť do vlastných rúk - a to hneď za celý národ! Aj keď podľa predbežných prieskumov väčšina (viac ako 80% poistencov) s jej rozhodnutím nesúhlasí.

  • 24. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 361x
  • 13
Smrť strany v priamom prenose

Jaroslava Kuchtová

Smrť strany v priamom prenose

Množstvo nerozhodných a ešte stále nerozhodnutých voličov ostalo po očakávanom sneme strany SDKÚ-DS sklamaných. Mikuláš Dzurinda rozhodol za nich. Svojím tvrdošijným gestom zotrvať vo funkcii lídra strany a na čele kandidátky pochoval nielen seba a poslednú štipku úcty voličov k jeho doterajšej práci a výsledkom, ale definitívne prispel aj k pádu (ak nie k úplnej likvidácii) celej strany. Napriek tomu, že táto strana má rovnako dobrý volebný program ako hociktorá iná, napriek tomu, že medzi jej členmi sa dá nájsť dostatok slušných a odborne fundovaných ľudí schopných riešiť súčasné vážne problémy. Vďaka samoľúbosti predsedu strany, jeho neochote a neschopnosti odísť v pravú chvíľu so cťou a hrdo vztýčenou hlavou, sa desiateho marca pravdepodobne dočkáme toho, čo nikto nečakal: neslávneho konca kedysi silnej pravicovej strany - jej smrti v priamom prenose.

  • 29. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 782x
  • 18
reklama
Nič proti nemu nemám, ale...

Jaroslava Kuchtová

Nič proti nemu nemám, ale...

Nič proti ministrovi Jurzycovi nemám, dokonca mi je sympatický. Určite je to dobrý a seriózny človek vzbudzujúci úctu každého - aj moju. Ale...

  • 7. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 228x
  • 3
Na slovíčko, pán minister...

Jaroslava Kuchtová

Na slovíčko, pán minister...

Viem, pán minister Jurzyca, že nemáte veľa času zaoberať sa názormi obyčajných ľudí a že už vonkoncom nemáte čas čítať ich blogy. Napriek tomu skúsim. Zaujala ma totiž Vaša debata v relácii Z prvej ruky na Rádiu Slovensko. Povedali ste v nej, že ste naštartovali reformu, ale že „... my sme nechceli robiť obrovskú revolúciu...". Vraj ste sa zamerali radšej na menšie zmeny, ktoré by zlepšili efektívnosť systému. Zareagovali ste tiež na moderátorove konštatovanie ohľadne zle nastaveného systému financovania škôl. Prepáčte, pán minister, ale mne sa ani Vaša odpoveď („Ale my sme tento systém nevymysleli"), ani Váš pokus o riešenie tohto problému nepáčia. Lebo ste mohli (a ešte stále môžete!) urobiť omnoho viac.

  • 16. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 344x
  • 5
Hurá, idú mi zvýšiť plat!

Jaroslava Kuchtová

Hurá, idú mi zvýšiť plat!

Viacero vládnych strán vraj plánuje peniaze na konsolidáciu a svoje priority získať šetrením vo výdavkoch štátu. Aj rezort školstva. Ten už má dokonca jasno, koľko dokáže ušetriť. Vraj 10%, to vyhlasujú po audite, ktorý už urobili. Čo z toho vyplýva pre nás, učiteľov? Že sa môžeme tešiť. Naše platy sa môžu konečne zvyšovať. Vraj až o 0,2%!

  • 24. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 005x
  • 22
Pánu ministrovi Jurzycovi

Jaroslava Kuchtová

Pánu ministrovi Jurzycovi

Pán minister Jurzyca, mýlite sa, keď si myslíte, že po realizácii Vašich reforiem budú naši mladí ľudia vedieť po anglicky lepšie. Nebudú. Veď takých "reforiem" tu už bolo! Nepodstatných, nesystémových, nič neriešiacich.Vraj angličtinu sa budú učiť deti už od tretieho ročníka základných škôl povinne. Nápad by nebol zlý, keby to nebolo na úkor ostatných jazykov či ďalších predmetov. A keby počet pridaných hodín niečo vyriešil. Ibaže - nevyrieši. Veď hodín jazyka už bolo pridané neúrekom, no výsledky sa stále nedostavujú. Problém je totiž niekde celkom inde.

  • 4. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 402x
  • 38
Ja už voliť (asi) nepôjdem

Jaroslava Kuchtová

Ja už voliť (asi) nepôjdem

Jednoducho, prestala som veriť. Že sa niečo zmení, zlepší, napraví. Veď keď po rokoch stretnete človeka, ktorý bol väčšinou „ľudu" odvolaný pre neschopnosť, ktorý musel zo svojho postu odísť, lebo absolútne nespĺňal žiadne z kritérií na výkon svojej funkcie (iba ak to, že bol v správnej strane), a ten človek - vysvitne - bol opäť poverený najvyšším rozhodovaním v danej oblasti (lebo je opäť v správnej strane!), to ma od účasti vo voľbách odrádza.

  • 9. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 390x
  • 10
reklama
Externisti sklamaní - o nich bez nich

Jaroslava Kuchtová

Externisti sklamaní - o nich bez nich

Náhodou som sa stala súčasťou búrlivej diskusie. Jeden mladý muž, mohol mať tak dvadsať, možno trochu viac, vyjadril sklamanie nad skutočnosťou, že externí študenti budú musieť za svoje štúdium platiť - a to bez výnimky. Ktosi z nás (bolo nás viac) oponoval: A čo je na tom? Prečo by nemali?

  • 28. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 353x
  • 30
To nemyslíte vážne, pán Mikloš?!

Jaroslava Kuchtová

To nemyslíte vážne, pán Mikloš?!

Keď som na tomto blogu začínala, povedala som si, že sekcii politika sa budem vyhýbať. Dnes som sa však rozhodla svoju zásadu porušiť. Lebo, pán Mikloš, „odtiaľ-potiaľ". Nič proti Vašej osobe nemám, no voči niektorým Vašim rozhodnutiam dôrazne namietam. Porušujete nimi zásadnú vec, na ktorej je založená demokracia ktoréhokoľvek štátu, nielen toho nášho. Rovnosť všetkých ľudí - občanov danej republiky - je totiž zakotvená v ústave každého skutočne demokratického štátu.

  • 23. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 855x
  • 321
reklama
SkryťZatvoriť reklamu