reklama

Ja už voliť (asi) nepôjdem

Jednoducho, prestala som veriť. Že sa niečo zmení, zlepší, napraví. Veď keď po rokoch stretnete človeka, ktorý bol väčšinou „ľudu" odvolaný pre neschopnosť, ktorý musel zo svojho postu odísť, lebo absolútne nespĺňal žiadne z kritérií na výkon svojej funkcie (iba ak to, že bol v správnej strane), a ten človek - vysvitne - bol opäť poverený najvyšším rozhodovaním v danej oblasti (lebo je opäť v správnej strane!), to ma od účasti vo voľbách odrádza.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Vtedy v osemdesiatom deviatom som verila, že o existencii a osude nadaných, pracovitých a serióznych ľudí začnú konečne rozhodovať kompetentní. Nie ako tomu bolo v minulosti, keď v rukách mali takmer všetko stranícki nominanti. Mnohí z nich mali podpriemerné IQ, hoci sa tvárili veľmi múdro. A vďaka svojej politickej príslušnosti často až arogantne.
A dnes? Zdá sa, že história sa opakuje.

Vyzerá to tak, že som jasala predčasne. Aj keď som neštrngala kľúčikmi na námestí, predsa len som verila, že budúcnosť prinesie zmenu.
Teraz však vidím, aká naivná som bola (spolu s množstvom ďalších). Začínam mať pocit, že som verila v nemožné.

Dúfala som, že veľa vecí sa zmení. Že už bude koniec straníckym nomináciám, že na najdôležitejších postoch sa ocitnú (konečne) noví ľudia. Inteligentní, poctiví a za jasným cieľom si idúci odborníci.
Ibaže na čelo tých najdôležitejších organizácií sa naďalej darí vtisnúť aj tým, čo boli po revolúcii odvolaní, lebo boli nevyhovujúci. A nielen nevyhovujúci. Niektorí z nich boli vyhlásení dokonca za neschopných.
Dnes je však všetko inak. Z nevyhovujúcich sa stali vyhovujúci, z neschopných tí najmúdrejší. Aj keď veciam verejným nerozumejú (hoc sa tvária, že sú najmúdrejší zo všetkých, ba že majú patent na rozum), na obohacovanie a prospech - výlučne svoj, prípadne svojej rodiny - sú mimoriadne nadaní.

Momentálne už nemáme jednu či dve politické strany, ako tomu bolo kedysi. Dnes už ich máme podstatne viac. Vraj si môžeme vybrať! Čo z toho, keď každá z nich si šetrí svoje teplé miestečká pre tých najlojálnejších (aj keď vonkoncom nie najschopnejších). A tí sa potom starajú nie o nás, ale o svoj prospech a o svoje blaho. Keby tomu tak nebolo, hádam by mi to až tak nevadilo.

A v tom vidím najväčší problém. Nech volím tak či tak, nezávisle od politickej strany, na čelo rozhodujúcich inštancií, štátnych, odborných či regionálnych, sa stále dostávajú iba politickí nominanti. Začínam veriť, že tieto miesta sú rozdelené už pred voľbami. Po nich sa už iba rozhoduje, či to bude variant a/ - ak strana zvíťazí, alebo variant b/ - ak momentálne neuspeje. Všetko závisí od toho, ktorý úrad má ktorá politická strana "pod palcom". Asi aj preto dochádza každé štyri roky iba k nepatrným zmenám. V skutočnosti sa títo ľudia (stále tí istí) iba presúvajú z jedného dôležitého úradu do druhého. Vlastne sa iba presadia - z jednej stoličky na druhú. Lepšie povedané, z jedného kresla do druhého. Na stoličkách sedia predsa bežní občania. „Prevracači" kabátov na stoličkách sedieť nebudú. Tí vždy sedeli (a zdá sa, že aj budú) v mäkkučkých kreslách.

No a čo je na celej veci najsmutnejšie - hoc aj všetci voliť pôjdeme, vždy to tak bude.
Predsa kabátov bolo odjakživa dosť. Kto na to má, môže sa ďalej veselo prezliekať.

Jaroslava Kuchtová

Jaroslava Kuchtová

Bloger 
  • Počet článkov:  203
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Odmala vnímam, aký farebný je svet okolo mňa...Moje knihy:Náš pes (je) HUNCÚT (2018, knižka pre deti)Ryšavky (2018, knižka pre deti)Keby som mal brata (2017, knižka pre deti)Túto noc nezaspím (2015 - 2. vydanie, román zo študentského prostredia)Prázdniny s Huncútom (2013, knižka pre deti)Kašlem na život bez lásky (2010, spoločenský román z prostredia drog)Túto noc nezaspím (2008 - 1. vydanie, román zo študentského prostredia)Špalda, pšeno, pohánka... (2014, kuchárska kniha) Zoznam autorových rubrík:  PostrehyRôzneOsobnéO škole (veselo i vážne)Politika (názory)PoéziaHaikuPrózaFotopríbehyTúto noc nezaspím/románKašlem na život bez lásky/romáPrázdniny s Huncútom/pre detiMoja kuchárska kniha

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu