reklama

Nechcem byť protivná a ufrflaná starena

Nielen ja, prakticky všetky z nás - náhodne vytvorené „osadenstvo" jednej nemocničnej izby - sme boli zvedavé, čo viedlo starú pani vo vysokom veku (mala osemdesiat) k podstúpeniu náročnej operácie chrbtice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

„Nuž," vysvetlila nám, „nechcem byť na ťarchu svojim blízkym. Veď majú dosť starostí aj bezo mňa. A preto musím byť zdravá. Rada by som bola ešte užitočná." A potom dodala: „Viete, nechcem byť protivná a ufrflaná starena - a tou by som sa na vozíku určite stala. Chcem, aby moja rodina spomínala na mňa s láskou a kým ešte žijem, aby sa so mnou dobre cítili."

Starú pani si už dávno odviedli domov jej príbuzní, no mne stále neschádza z mysle. Čo to len povedala? Že chce byť zdravá a užitočná. A že nechce byť protivná a ufrflaná starena...
Ani ja! Konečne som si ujasnila, čo očakávam od svojej budúcnosti. Byť natoľko zdravá a životaschopná, aby som ešte dokázala pomôcť svojim deťom. Rada by som sa dočkala vnúčat a chcem, aby sme sa mali vzájomne radi. A hlavne, aby nikto z nich, keď ma už nebude, nepovedal, že som bola protivná a ufrflaná starena.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Milá pani, obdivujem vašu odvahu a cením si vašu múdrosť. Želám vám ešte veľa pekných chvíľ prežitých so svojimi blízkymi v zdraví a šťastí. Vaša filozofia Nechcem byť protivná a ufrflaná starena ma oslovila.
Páči sa mi aj preto, že je univerzálna. Veď také Nechcem byť protivný a ufrflaný starec znie tiež celkom dobre:-).
A čo je na vašej filozofii najlepšie? Že sa jej môžeme držať bez vydania akejkoľvek energie. Stačí iba štipka dobrej vôle.

Milá pani, ešte raz vďaka! Ukázali ste všetkým, že človek dokáže (a môže) robiť zmeny vo svojom živote kedykoľvek - trebárs aj v osemdesiatke. Musí mať však vieru, odvahu a silný motív. A ten ja, našťastie, mám.

Jaroslava Kuchtová

Jaroslava Kuchtová

Bloger 
  • Počet článkov:  203
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Odmala vnímam, aký farebný je svet okolo mňa...Moje knihy:Náš pes (je) HUNCÚT (2018, knižka pre deti)Ryšavky (2018, knižka pre deti)Keby som mal brata (2017, knižka pre deti)Túto noc nezaspím (2015 - 2. vydanie, román zo študentského prostredia)Prázdniny s Huncútom (2013, knižka pre deti)Kašlem na život bez lásky (2010, spoločenský román z prostredia drog)Túto noc nezaspím (2008 - 1. vydanie, román zo študentského prostredia)Špalda, pšeno, pohánka... (2014, kuchárska kniha) Zoznam autorových rubrík:  PostrehyRôzneOsobnéO škole (veselo i vážne)Politika (názory)PoéziaHaikuPrózaFotopríbehyTúto noc nezaspím/románKašlem na život bez lásky/romáPrázdniny s Huncútom/pre detiMoja kuchárska kniha

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu