reklama

Hazardér

Do práce chodievam zvyčajne v čase špičky. Pravý pruh dvojprúdovej cesty býva obvykle plný, ľavý o niečo voľnejší. V ten deň bol súvislý rad vozidiel v oboch pruhoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

K najbližšej križovatke mi ostávali asi dva kilometre, keď som vľavo, kúsok za sebou, začula hlasné pískanie pneumatík. Hneď som pochopila, o čo ide. Pred vozidlo v ľavom jazdnom pruhu sa obrovskou rýchlosťou - parádnou „myšičkou" - zaradilo čierne audi. Ledva sa tam vmestilo, ešte šťastie, že duchaplný vodič stihol uhnúť doľava a zároveň pribrzdiť. Intuitívne som uhla doprava a rovnako ako vodič v ľavom jazdnom pruhu, i ja som pribrzdila. Našťastie. Keby som tak nebola urobila, audi by mi zvalcovalo ľavý predok auta pri ďalšej myšičke do môjho - pravého - jazdného pruhu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vlastne som mala šťastie, lebo aj vodič za mnou stihol zareagovať a so škripotom bŕzd spomaliť. Pokojne mohol do mňa - v osemdesiatke - aj napáliť. Reťazovú reakciu, ktorá by nasledovala, si viem živo predstaviť.

Ešte chvíľu bolo možné vidieť čierne audi, ako kľučkuje z jedného pruhu do druhého a ako míňa jednotlivé vozidlá doslova o centimetre. Ako sa strácalo v diaľke, hvízdanie pneumatík a pobúrené trúbenie nahnevaných vodičov ustávalo. Všetko zrazu stíchlo a my sme mohli opäť pokojne a disciplinovane pokračovať ďalej.

Po pár minútach som sa ocitla na semaforoch, práve svietila červená. Dva prúdy áut sa rozdelili do štyroch - podľa toho, kam mali namierené. Ja som smerovala doprava - do mesta. Spomalila som a zastala za posledným autom v mojom odbočovacom pruhu - za oným čiernym audi!

Neskôr som o tom rozmýšľala. Načo bola takáto nebezpečná jazda dobrá? Veď vodič nezískal vôbec nič. Dostal sa na rovnaké miesto ako ja, pričom ja som dodržiavala predpísanú rýchlosť a všetky pravidlá cestnej premávky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je smutné, že takýchto vodičov - priam hazardérov - je na cestách čoraz viac. A ešte smutnejšie, že si neuvedomujú, že okrem druhých ohrozujú aj seba. Tých pár získaných minút však za to nestojí.

Jaroslava Kuchtová

Jaroslava Kuchtová

Bloger 
  • Počet článkov:  203
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Odmala vnímam, aký farebný je svet okolo mňa...Moje knihy:Náš pes (je) HUNCÚT (2018, knižka pre deti)Ryšavky (2018, knižka pre deti)Keby som mal brata (2017, knižka pre deti)Túto noc nezaspím (2015 - 2. vydanie, román zo študentského prostredia)Prázdniny s Huncútom (2013, knižka pre deti)Kašlem na život bez lásky (2010, spoločenský román z prostredia drog)Túto noc nezaspím (2008 - 1. vydanie, román zo študentského prostredia)Špalda, pšeno, pohánka... (2014, kuchárska kniha) Zoznam autorových rubrík:  PostrehyRôzneOsobnéO škole (veselo i vážne)Politika (názory)PoéziaHaikuPrózaFotopríbehyTúto noc nezaspím/románKašlem na život bez lásky/romáPrázdniny s Huncútom/pre detiMoja kuchárska kniha

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu