reklama

Pani ministerka Zvolenská si trúfa

Chceme jednu zdravotnú poisťovňu? Na takúto otázku by som nedokázala odpovedať. Nemôžem predsa vedieť, čo chcú ostatní. Ja viem odpovedať iba za seba. A to úplne presne - na základe svojej osobnej skúsenosti. Pani ministerka však chce (najskôr však musí) rozhodnúť bez toho, aby zobrala do úvahy názor väčšiny vyplývajúci z osobnej skúsenosti občanov tohto národa. Trúfa si (dobrovoľne či nasilu?) zobrať zodpovednosť do vlastných rúk - a to hneď za celý národ! Aj keď podľa predbežných prieskumov väčšina (viac ako 80% poistencov) s jej rozhodnutím nesúhlasí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Vraj žijeme v demokratickej spoločnosti a vraj sa robí všetko hlavne pre občana. Prečo potom súčasní predstavitelia štátu nepripustili k téme žiadnu diskusiu? Nielenže by sa malo o veci diskutovať, podľa mňa si táto otázka vyžaduje viac: áno alebo nie od všetkých občanov - referendum. Nepáči sa mi, že o takej závažnej veci rozhodne iba pár ľudí, ktorí sa sami pasovali do roly najmúdrejších. Ako to, že si skupina vyvolených, ktorým navyše vôbec nedôverujem (a na akom základe by som mala?), bez môjho súhlasu a bez môjho vedomia uzurpuje právo rozhodovať o mne, mojom zdraví a o mojich peniazoch (kam ich mám posielať)? Pripadám si ako tovar, ktorý si pár ľudí dovoľuje prekladať z jednej predajne do druhej. A mám pocit, že iba preto, aby na ňom dobre zarobili (určite nie pre moje blaho).

Čomu tiež nerozumiem, je snaha o kúpu nejakej poisťovne. Prečo by štát mal za to vyhadzovať toľké (naše) peniaze? Ktoré by mohli ísť tam, kde chýbajú najviac - do zdravotníctva. Konkurenčná poisťovňa sa dá predsa zlikvidovať aj ináč. Stačí, keď štát a jeho predstavitelia sľubované kroky (vraj radikálne zlepšia súčasný katastrofálny stav) urobia už teraz a to bez zbytočného vyhadzovania peňazí. No neprešli by sme všetci do poisťovne, ktorá je na trhu najlepšou a ktorá svojou ponukou, službami a správaním voči svojim poistencom prevyšuje všetky ostatné na trhu? A to by sa udialo bez jediného vyhodeného eura!

Nie, ani Všeobecná zdravotná poisťovňa, ani čelní predstavitelia štátu ma za viac ako dvadsať rokov jeho existencie nepresvedčili, že by takéto kroky, vedúce k mojej spokojnosti, dokázali niekedy urobiť. A už vôbec nie, že by dokázali naše vložené peniaze ustrážiť. Ja v nej nemám chuť zostať, naopak, chcem mať možnosť vybrať si. Zatiaľ nemám z čoho, a preto by som pokojne privítala hoc aj príchod ďalšej. Takej, kde sa naše peniaze nebudú iba strácať. Ja chcem mať možnosť voľby. Keď sa mi nebude páčiť, môcť odísť ku konkurencii, ktorá mi ponúkne lepšie podmienky a služby za peniaze, ktoré do nej vkladám. Naozaj nerozumiem, prečo by o takej závažnej veci nemali rozhodnúť všetci občania štátu a prečo dovolíme pár ľuďom na čele s ministerkou Zvolenskou, aby rozhodli za nás.

Som presvedčená, že referendum by dalo jasnú odpoveď na otázku, čo chce národ a tiež o tom, že by sa ho zúčastnila drvivá väčšina občanov tohto štátu. Veď každý z nás je, či raz bude, odkázaný na nejakú zdravotnú starostlivosť. Štátnu či súkromnú, to by už malo byť jeho rozhodnutím.

Vyzerá to tak, že referendum tým, čo chcú rozhodovať, nehrá vôbec do kariet. Lebo tu ide, pravdepodobne, o vysokú hru. Ktorej už my, obyčajní ľudia, nerozumieme. V konečnom dôsledku však za ňu zaplatíme.

Jaroslava Kuchtová

Jaroslava Kuchtová

Bloger 
  • Počet článkov:  203
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Odmala vnímam, aký farebný je svet okolo mňa...Moje knihy:Náš pes (je) HUNCÚT (2018, knižka pre deti)Ryšavky (2018, knižka pre deti)Keby som mal brata (2017, knižka pre deti)Túto noc nezaspím (2015 - 2. vydanie, román zo študentského prostredia)Prázdniny s Huncútom (2013, knižka pre deti)Kašlem na život bez lásky (2010, spoločenský román z prostredia drog)Túto noc nezaspím (2008 - 1. vydanie, román zo študentského prostredia)Špalda, pšeno, pohánka... (2014, kuchárska kniha) Zoznam autorových rubrík:  PostrehyRôzneOsobnéO škole (veselo i vážne)Politika (názory)PoéziaHaikuPrózaFotopríbehyTúto noc nezaspím/románKašlem na život bez lásky/romáPrázdniny s Huncútom/pre detiMoja kuchárska kniha

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu