reklama

Usmiaty deň

Jesenné slnko mi mäkko hrialo do chrbta, keď ma obehol „peletón". Chytro som siahla do tašky, že vyberiem mobil a obraz zachytím. Bohužiaľ, už som nestihla. „Pamäť plná", oznámil mi môj telefón, vraj treba niečo vymazať. A tak som iba sklamane sledovala, ako sa skupinka vzďaľuje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Ten obraz zanechal vo mne príjemný pocit. Ešte párkrát za deň som sa pristihla, ako naň myslím a popritom sa usmievam. Lebo to nebol obyčajný peletón.

Skladal sa zo šiestich jazdcov. Štyroch dospelých a dvoch detí. Na čele zaberal podľa všetkého starý otec. Tak ako všetci ostatní, aj on mal cyklistickú helmu. Hneď za ním odušu ťahal malý chlapec. Jeho vek som nestihla odhadnúť, mohol mať tak desať. Tretia v poradí bola pravdepodobne mama detí. Za ňou dievčatko, potom stará mama, nakoniec otec. Všetci zodpovedne točili pedálmi, disciplinovane sa držiac jeden za druhým. Rýchlosť udával prvý člen tímu - starý pán, a všetko kontroloval najzdatnejší cyklista na konci - otec. Tempo mu možno nevyhovovalo (usudzujúc podľa jeho cyklistickej výstroje), napriek tomu vyzeral spokojne. Bodaj by nie. Dať dokopy tri generácie, ktoré majú radosť zo spoločne stráveného poobedia, to muselo hriať na srdci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pohľad na nich potešil aj moje oko. Takto si predstavujem naozajstnú rodinu. Jej členovia nevyzerali vôbec znudení. Naopak, bolo vidno, že sú spolu radi a že sú šťastní.

Ešte aj dnes, keď si na nich spomeniem, sa usmievam. Je fajn, že aj v dnešnej hektickej dobe existujú rodiny, ktoré držia spolu a dokážu si nájsť čas na seba. Rodičia na deti, deti na rodičov.

Bol na nich príjemný pohľad - hrial rovnako ako slniečko na mojom chrbte.

Jaroslava Kuchtová

Jaroslava Kuchtová

Bloger 
  • Počet článkov:  203
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Odmala vnímam, aký farebný je svet okolo mňa...Moje knihy:Náš pes (je) HUNCÚT (2018, knižka pre deti)Ryšavky (2018, knižka pre deti)Keby som mal brata (2017, knižka pre deti)Túto noc nezaspím (2015 - 2. vydanie, román zo študentského prostredia)Prázdniny s Huncútom (2013, knižka pre deti)Kašlem na život bez lásky (2010, spoločenský román z prostredia drog)Túto noc nezaspím (2008 - 1. vydanie, román zo študentského prostredia)Špalda, pšeno, pohánka... (2014, kuchárska kniha) Zoznam autorových rubrík:  PostrehyRôzneOsobnéO škole (veselo i vážne)Politika (názory)PoéziaHaikuPrózaFotopríbehyTúto noc nezaspím/románKašlem na život bez lásky/romáPrázdniny s Huncútom/pre detiMoja kuchárska kniha

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu