reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jaroslava Kuchtová

Jaroslava Kuchtová

Bloger 
  • Počet článkov:  203
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Odmala vnímam, aký farebný je svet okolo mňa...Moje knihy:Náš pes (je) HUNCÚT (2018, knižka pre deti)Ryšavky (2018, knižka pre deti)Keby som mal brata (2017, knižka pre deti)Túto noc nezaspím (2015 - 2. vydanie, román zo študentského prostredia)Prázdniny s Huncútom (2013, knižka pre deti)Kašlem na život bez lásky (2010, spoločenský román z prostredia drog)Túto noc nezaspím (2008 - 1. vydanie, román zo študentského prostredia)Špalda, pšeno, pohánka... (2014, kuchárska kniha) Zoznam autorových rubrík:  PostrehyRôzneOsobnéO škole (veselo i vážne)Politika (názory)PoéziaHaikuPrózaFotopríbehyTúto noc nezaspím/románKašlem na život bez lásky/romáPrázdniny s Huncútom/pre detiMoja kuchárska kniha

reklama

Postrehy

Akí sú mladí ľudia

Jaroslava Kuchtová

Akí sú mladí ľudia

Už som mala svoj dotazník vypísaný, keď do miestnosti vstúpila dvojica mladých ľudí. Bolo vidno, že sú tam prvýkrát. Neisto ostali stáť pri dverách držiac sa za ruky. Okoloidúca sestrička si všimla ich váhanie. Ujala sa ich s povzbudivým úsmevom.

  • 30. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 638x
  • 18
Rastú - ako huby po daždi

Jaroslava Kuchtová

Rastú - ako huby po daždi

Včera sme boli v lese. Na hubách. Veľa sme ich nenašli, len zopár. Zato fliaš sme našli neúrekom - zopár košíkov by sa nimi dalo zaplniť. Je ich v lese čoraz viac, pribúda ich, priam tam rastú - ako huby po daždi. Smutné...

  • 23. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 537x
  • 8
Darček za vysvedčenie

Jaroslava Kuchtová

Darček za vysvedčenie

Nedávno som v rádiu počúvala reláciu o odmeňovaní detí na konci školského roka. Deťom i rodičom bola položená podobná otázka: Aké darčeky dávajú svojim deťom (otázka rodičom) a aké darčeky dostávajú (otázka deťom) za vysvedčenie. Výsledok ankety ma celkom prekvapil. Odpovedalo množstvo detí - každé z nich bolo a je na konci školského roka nejako odmeňované, a taktiež množstvo rodičov - svoje deti tiež za vysvedčenie odmeňujú. Niektoré darčeky sa opakovali (od hračiek až k peniazom), niektoré zazneli zriedkavejšie (trebárs pekný výlet či spoločná návšteva reštaurácie). Čo ma však zarazilo, ani jedno dieťa z opýtaných nedostalo a ani jeden z rodičov nedal darček, ktorý som od svojich rodičov dostávala každý rok ja. Bez ktorého som si koniec školského roka nikdy, ani u svojich detí, nevedela predstaviť - knihu. Nuž, časy sa menia...

  • 26. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 891x
  • 14
Kam kráčaš, slovenčina?

Jaroslava Kuchtová

Kam kráčaš, slovenčina?

Občas to vyzerá, akoby sme k vlastnému jazyku neprechovávali žiadnu úctu. Namiesto toho, aby sme sa pýšili výnimočne ľubozvučným jazykom, dennodenne dovoľujeme, aby sa z neho vytrácalo množstvo pôvodných a pekne znejúcich slovenských slov. Nenamietam proti občasnému používaniu zovšeobecnených cudzích výrazov, to k jazyku patrí. No v ostatnom čase to s nimi v médiách, na dverách úradov či v bežnej komunikácii preháňame.

  • 6. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 249x
  • 44
Hazardér

Jaroslava Kuchtová

Hazardér

Do práce chodievam zvyčajne v čase špičky. Pravý pruh dvojprúdovej cesty býva obvykle plný, ľavý o niečo voľnejší. V ten deň bol súvislý rad vozidiel v oboch pruhoch.

  • 26. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 932x
  • 15
reklama
Nebezpečné holuby

Jaroslava Kuchtová

Nebezpečné holuby

Pred pár dňami som sa ocitla v nepríjemnej situácii. Bola som obvinená, že sa starám do vecí, do ktorých ma nič nie je. Odvtedy som si už viackrát položila otázku: Má význam starať sa? Stojí mi to za to?

  • 25. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 075x
  • 29
Hluchota alebo taktika?

Jaroslava Kuchtová

Hluchota alebo taktika?

Keď som sa prvýkrát ocitla v podobnej situácii, bola som presvedčená, že chyba sa stala na mojej strane. Že som výšku ponúknutého prepitného nepovedala dostatočne nahlas, a tak si čašník, pochopiteľne, nechal viac.

  • 11. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 091x
  • 8
Keď práca baví

Jaroslava Kuchtová

Keď práca baví

Ten muž telefonoval tak nahlas, že sme si ho, chtiac-nechtiac, vypočuli všetci. Len škoda, že nám nenapadlo vypýtať si od neho adresu firmy, v ktorej pracuje. Možno by sa tam našlo voľné miestečko aj pre nás...

  • 28. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 109x
  • 18
Ako málo stačí (a je po nálade)

Jaroslava Kuchtová

Ako málo stačí (a je po nálade)

Napriek pľušti, pľačkanici a brečke som sa v dobrom rozpoložení brodila neočisteným chodníkom popri hlavnej ceste. Pohmkávala som si akúsi chytľavú melódiu z rádia, bolo mi proste fajn. Mala som pocit, že v ten deň mi náladu nemôže pokaziť nič. V zlomku sekundy som sa však presvedčila o opaku. Po ceste sa rýchlo približovalo auto a ja som sa nachádzala presne vedľa najväčšej kaluže! Uhnúť sa - na to už nebol čas. Zmes hnedej snehovej kaše, blata a posolenej brečky ma zasiahla plnou silou...

  • 15. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 714x
  • 9
Predvolebný zverinec

Jaroslava Kuchtová

Predvolebný zverinec

... Aj prasce sú hlučnejšie ako zvyčajne. Tlačia sa pri válove - chcú sa nažrať do zásoby. Čo ak sa k žitu už nedostanú? Ich chrochtanie je prerušované nespokojným kvikotom tých, čo boli od válova odohnané. Začína sa nechutný a trápny boj - ukážka skutočnej inteligencie. (Ale čo iné sa dá od takých zvierat očakávať?) Hnoj a špinu si vzájomne kydajú na hlavy, už sú celé zafúľané, hanba na ne pozerať: (niektoré) už vyzerajú ako divé svine...

  • 1. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 905x
  • 6
reklama
Čakanie na pomoc

Jaroslava Kuchtová

Čakanie na pomoc

Vykračovala som si po schodoch a predo mnou mladá dáma. Hneď som ju spoznala, sympatickú dievčinu, o ktorej viem, že pracuje ako medicínska reprezentantka. Na našej poliklinike ju občas stretávam - vždy s nezvykle veľkou taškou a darčekovými „igelitkami". Tentoraz mala dve. Jednu menšiu a jednu väčšiu.

  • 19. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 784x
  • 9
Bežné praktiky obchodných centier alebo Ako ošklbať zákazníka

Jaroslava Kuchtová

Bežné praktiky obchodných centier alebo Ako ošklbať zákazníka

Mala som v košíku iba zopár základných potravín, a tak som sa postavila do „rýchlej" pokladne. Murphyho zákony však platia. Postaral sa o to pán, ktorý stál kúsok predo mnou.

  • 5. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 036x
  • 98
Čie to dieťa vlastne je

Jaroslava Kuchtová

Čie to dieťa vlastne je

„Tvoj syn dostal zas poznámku!" - tak alebo podobne okomentuje rozčarovaný otec posolstvo zo školy, vyčítavo hľadiac na svoju manželku. O niekoľko dní neskôr nastáva odlišná situácia: „Tak si to len predstav, môj syn dostal pochvalu riaditeľa školy!"  Eufória však netrvá dlho. Lebo, nanešťastie, vchádza do izby druhej ratolesti. „To snáď nie je možné, takýto bordel!" zaznieva odtiaľ. „Ako to, že si nenaučila svoju dcéru dať si veci na poriadok?!" No keď potom, o pár mesiacov neskôr,  pozerá do jej vysvedčenia, s uspokojením pokyvkáva hlavou: „Po kom tá moja dcéra asi je?"

  • 8. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 868x
  • 6
Radi vám poradíme (- no neotravujte!)

Jaroslava Kuchtová

Radi vám poradíme (- no neotravujte!)

Potrebovala som kúpiť špeciálne lepidlo, a tak ma známi nasmerovali do Baumaxu. Tam ho údajne majú. Po krátkej konzultácii s predavačkou som pokračovala do oddelenia farieb, kde mi vraj poradia.

  • 22. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 721x
  • 40
Quo vadis, zdravotníctvo?

Jaroslava Kuchtová

Quo vadis, zdravotníctvo?

Nepatrím medzi tých, čo radi a často menia svojich lekárov. Raz za čas sa však takéto niečo prihodí každému. Tá chvíľa si počkala aj na mňa. Zrazu som sa ocitla v situácii, keď som bola prinútená poobzerať sa po novom odbornom lekárovi.

  • 11. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 313x
  • 6
reklama
Stratená a hluchá

Jaroslava Kuchtová

Stratená a hluchá

Do banky, kde som práve niečo vybavovala, vstúpila stará pani. Zastala hneď pri dverách, nevediac, ktorým smerom sa pustiť. Hneď mi bolo jasné, že nie je pravidelným návštevníkom takýchto inštitúcií a že sa tam necíti vo svojej koži. Po chvíľke váhania sa rozhodla. Vybrala si najbližší pult - ten môj - a pristúpila.

  • 1. feb 2011
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 6 963x
  • 42
Šaty robia človeka

Jaroslava Kuchtová

Šaty robia človeka

Cez víkend som bola nakupovať a presvedčila sa, že do Západu, o ktorom sme kedysi dávno - ešte pred Nežnou revolúciou - tak intenzívne snívali, nám ešte niečo chýba. Napriek tomu, že tovaru bolo dosť, cítila som sa ako na Slovensku. Na starom Slovensku. Na vine bolo moje nie veľmi honosné oblečenie, ktoré som mala na sebe (aby som sa mohla rýchlo presúvať po meste).

  • 21. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 922x
  • 45
Paradoxy

Jaroslava Kuchtová

Paradoxy

Niekedy ich už máme dosť. Stále nás chcú komandovať, musíme ich poslúchať, nepočúvajú naše dobré rady. Možnože sú starší, múdrejší a rozumnejší, no musia nám to dávať najavo?! Kým nás oni poučujú, my po nich zbierame rozhádzané oblečenie, zametáme blato, lebo sa opäť neprezuli, žehlíme ich košele. Robia si čo chcú - a my im to musíme tolerovať. Nielen to. Muži našich životov zavše aj chrápu!

  • 30. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 934x
  • 4
Výchovné zaucho?

Jaroslava Kuchtová

Výchovné zaucho?

Svedkom toho „incidentu" som sa stala úplne náhodne. V jednej malej predajni potravín, kde každý deň okolo tretej poobede vozievajú čerstvý chlieb. V ten deň však chlieb akosi meškal. Predajňa bola plná postávajúcich ľudí, ktorí tam prišli z rovnakého dôvodu ako ja. Iba sa motali medzi regálmi a krátili si čas čakania prieskumom tovaru na poličkách. I keď sa sem-tam prehodilo zopár slov, bolo tam celkom ticho. Až zrazu...

  • 6. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 030x
  • 51
Keď vtáčka lapajú

Jaroslava Kuchtová

Keď vtáčka lapajú

alebo ináč: Zážitky z našich domácich reštauračných zariadeníalebo ešte ináč: Ako sa dá (a aj nedá) podnikaťDnes si už život bez pravidelnej návštevy reštaurácie nevieme predstaviť. Niekedy sme spokojní, inokedy menej. Napriek tomu, že sa úmerne k dopytu zvýšil počet zariadení tohto druhu, denno-denne sa stretávame s množstvom paradoxov, poukazujúcich na meniaci sa charakter myslenia súčasného podnikateľa v tejto sfére. Tí múdrejší už pochopili, o čo ide. O tú najdôležitejšiu a najzákladnejšiu vec: že úspech biznisu je založený na jasnom a stručnom hesle: „Náš zákazník - náš pán!" No stále ešte existujú aj menej múdri. Tí buď bojujú o prežitie, alebo sa budú musieť zobudiť.Na tomto mieste predkladám niekoľko smutno-zábavných postrehov z našich domácich reštauračných zariadení. Ako sa dá (a aj nedá) podnikať:

  • 29. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 675x
  • 11
reklama
SkryťZatvoriť reklamu